Dawtona
Od jakościowego produktu do ikonicznej marki
- big idea
- brand design
- brand architecture
- packaging
Dawtona nie wykorzystywała dotąd w brandingu swojego dziedzictwa: 30-letniej historii polskiej, rodzinnej firmy z pasją do rolniczego rzemiosła, tworzonej przez ludzi bezpośrednio dbających o jakość produktów. To właśnie ono stało się dla nas najsilniejszym i najautentyczniejszym sposobem na wyróżnienie marki wśród marketingowych konceptów i globalnych graczy.
Tak narodziła się słowiańska bogini plonów. Zamiast enigmatycznej nazwy powstało imię. Dawtona to ona. Postać, która stała się ucieleśnieniem ziemi, obfitości, karmienia – archetypu, który rezonuje w polskiej kulturze od wieków. Ale Dawtona to nie tylko mit. To także kobieta, realna i bliska – dla synów zarządzających dziś marką przypominająca postać matki, budującej z ojcem rodzinną firmę. Dla konsumentów – współczesna kobieta. Marka zyskała twarz, a twarz zyskała znaczenie.
Nowa brand hero została umieszczona w owalnej formie, która umożliwiła zmianę logiki portfolio. Charakterystyczne logo i figura budujące półkę pozwoliły na większą elastyczność kolorystyczną, oddającą charakter poszczególnych linii i produktów, przy jednoczesnym zachowaniu siły marki. Dzięki temu wzmacniamy impakt i rozpoznawalność poprzez każdy produkt.
Strategia marki: CPC Brand Consultants




Naszym celem było wyrażenie w brandingu tego, co w marce naprawdę unikalne na tle kategorii: opowieści o polskim rolnictwie, rzemiośle, o ludziach, którzy uprawiają swoje pola i mają bezpośredni wpływ na jakość produktów, podkreślając tym samym ich autentyczność i smak. Tak narodziła się Dawtona – słowiańska bogini plonów.
Andrzej Rozen, BNA/ Strategic Director & Partner

