DESA
Sztuka w twoim wnętrzu
- Strategia marki
- Brand manifesto
- Logo design
- System identyfikacji wizualnej
DESA Unicum potrzebowała nowego systemu identyfikacji na miarę nowoczesnego domu aukcyjnego – artystycznego concept store’u, który w niczym nie będzie przypominać zakurzonego antykwariatu z bibelotami. Stworzyliśmy strategię opartą na kulturotwórczej roli marki na rodzącym się wówczas rynku kolekcjonerskim. Poprzez oferowanie selekcji dzieł DESA otwiera ludzi na prawdziwą wartość sztuki: duchową, estetyczną, ale też inwestycyjną. Ideę zamknęliśmy w haśle „Sztuka ma wartość. Wartość, której szukasz.”. Na tej podstawie stworzyliśmy tożsamość wizualną DESA.
Od logo – prostego, wertykalnego i masywnego, jak stuknięcie aukcyjnego młotka – po kompozycyjny, pełen koloru system z wyraźną typografią.
System kompozycyjnie i animacyjnie instaluje i ustawia dzieło w relacji do patrzącego – umożliwia zawieszenie obrazu w symbolicznej przestrzeni świadomości odbiorcy, wmontowuje fizycznie i metaforycznie sztukę w jego indywidualną perspektywę, konstruuje jego intymną, wewnętrzną, prywatną galerię. Ważnym jego podzespołem jest aparat kolorystyczny, który umożliwia półautomatyczną konfigurację oprawy barwnej, tak by harmonizowała ona zawsze z kolorystyką dzieła. Wszakże różne obrazy wymagają różnych ram i różnych ścian.
Całość oddaje energię i młodość DESA, lidera kategorii w skali krajowej, a w przyszłości europejskiej, który promuje i podnosi jakość rynku sztuki.
W wyniku rozległej pracy brand consultingowej, wywiadów i warsztatów zidentyfikowaliśmy napięcia kulturowe sterujące marką. Opisaliśmy złote zasady marketingu sztuki i przełożyliśmy je na założenia brandingowe istotne dla DESA – jej strategicznych sytuacji komunikacyjnych, modelowych odbiorców i fazy rozwoju rynku.
Aby poczuć się pewnie z designem, stworzyliśmy brand manifesto dookreślające misję, wizję firmy i wartości budujące organizację. Dogłębnie zrozumieliśmy, o czym jest DESA: o wzajemnej konwersji kapitału kulturowego i ekonomicznego.
Jako że rynek w Polsce był na wczesnym etapie rozwoju, nasz system identyfikacji – upraszczając – jest o inwestycji w sztukę, inwestycji w kolekcjonerstwo.