fbpx

Strona korzysta z plików cookies m.in. w celu poprawienia dostępności, personalizacji, do celów marketingowych czy do zbierania danych o ruchu na stronie. W każdej chwili możesz je wyłączyć. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.

Žatecký

Pochwała žateckiego chmielu


  • Brand identity
  • Packaging design

W Žatcu w Czechach tradycje piwowarskie sięgają 650 lat. Unikalny mikroklimat tego regionu sprawia, że rośnie tam wyjątkowo aromatyczny chmiel Saaz (žatecki), znany również jako chmiel szlachecki, jedna z najstarszych i najbardziej renomowanych odmian chmielu na świecie. Miasto Žatec celebruje ten fakt organizując co roku festiwal piwny, w trakcie którego mieszkańcy paradują po ulicach w chmielowych wiankach.
I właśnie wokół wyjątkowości žateckiego chmielu oparliśmy nasz rebranding. Nowy roślinny branding inspirowany pnączem chmielu, wsparty królewską szyszką w herbie opowiada historię tradycji piwowarskich Žatca.

Kolorystyka, stylistyka i tonality designu zostały oparte na dogłębnej analizie czeskich kodów piwnych, których odrębność od kodów z innych rynków jest zauważalna, subtelnie łącząc lekkość narracji z secesyjną tradycją.
Rebranding objął całe portfolio Žateckiego (Svétly Ležák, Nealko, Černy), opakowania zbiorcze i promocyjne.

Po rebrandingu Žateckiego piwa przyszedł czas na branding samego browaru w Žatcu. Nowa identyfikacja powstała z poszanowaniem ponad 200 letniej tradycji piwowarskiej – Žatecký Pivovar powstał w 1801 roku! Tu także bohaterem jest žatecki chmiel, który niczym w herbie oplata charakterystyczną Ž. Całość utrzymana w złoto-czerwono-zielonej kolorystyce czeskiego browarnictwa.