fbpx

Strona korzysta z plików cookies m.in. w celu poprawienia dostępności, personalizacji, do celów marketingowych czy do zbierania danych o ruchu na stronie. W każdej chwili możesz je wyłączyć. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w Polityce Prywatności.

Żabka

(Mały) wielki sklep

  • Brand design
  • Tonalność marki
  • System oznaczeń sklepowych

To jeden z niewielu projektów, które momentalnie zwróciły uwagę opinii publicznej na co dzień nieinteresującej się projektowaniem. Trudno o przykład bardziej spektakularnej zmiany – strategicznej i wizualnej. Oto niewyróżniający się sklep zza rogu, znany z nieco ekscentrycznej nazwy i ze sprzedaży alkoholu i papierosów, z dnia na dzień stał się nowoczesną marką i zapoczątkował w Polsce nową kategorię convenience.

Żabka przyjęła nowe pozycjonowanie, czyniące z niej convenience store – przyjazny, wygodny i dostępny sklep spożywczy, dostosowany do potrzeb współczesnego klienta i tempa jego życia. Aby zrozumieć ten dopiero rodzący się w Polsce format, zjechaliśmy razem z klientem kawałek Europy, od Londynu po Oslo. BNA przygotowało całościową koncepcję systemu identyfikacji wizualnej nowego formatu sklepów – od logo, przez system nawigacji po sklepie, oznaczeń cenowych, po wytyczne w kwestii formatów komunikacji wewnątrz sklepu.

Sklep zachował swojski charakter (dzięki miękkiej typografii, łagodnej kolorystyce i żabce ukrytej w logo), a równocześnie zyskał nowoczesny i funkcjonalny system identyfikacji dopasowany do estetycznych wymagań współczesnego klienta.

Żabka odpowiedziała swoim konceptem sklepu, asortymentem i designem na istotną zmianę kulturową w Polsce. Stała się marką nie tylko modną i nowoczesną, ale prawdziwie osadzoną w stylu życia Polaków.