Żabka
(Mały) wielki sklep
- Brand design
- Tonalność marki
- System oznaczeń sklepowych
To jeden z niewielu projektów, które momentalnie zwróciły uwagę opinii publicznej na co dzień nieinteresującej się projektowaniem. Trudno o przykład bardziej spektakularnej zmiany – strategicznej i wizualnej. Oto niewyróżniający się sklep zza rogu, znany z nieco ekscentrycznej nazwy i ze sprzedaży alkoholu i papierosów, z dnia na dzień stał się nowoczesną marką i zapoczątkował w Polsce nową kategorię convenience.
Żabka przyjęła nowe pozycjonowanie, czyniące z niej convenience store – przyjazny, wygodny i dostępny sklep spożywczy, dostosowany do potrzeb współczesnego klienta i tempa jego życia. Aby zrozumieć ten dopiero rodzący się w Polsce format, zjechaliśmy razem z klientem kawałek Europy, od Londynu po Oslo. BNA przygotowało całościową koncepcję systemu identyfikacji wizualnej nowego formatu sklepów – od logo, przez system nawigacji po sklepie, oznaczeń cenowych, po wytyczne w kwestii formatów komunikacji wewnątrz sklepu.
Sklep zachował swojski charakter (dzięki miękkiej typografii, łagodnej kolorystyce i żabce ukrytej w logo), a równocześnie zyskał nowoczesny i funkcjonalny system identyfikacji dopasowany do estetycznych wymagań współczesnego klienta.
Żabka odpowiedziała swoim konceptem sklepu, asortymentem i designem na istotną zmianę kulturową w Polsce. Stała się marką nie tylko modną i nowoczesną, ale prawdziwie osadzoną w stylu życia Polaków.